AmazingHair.se drivs av:
AVRY Sweden AB (orgnr 559013-1743)
Storgatan 1, 852 30 Sundsvall

Vid beställning träffas avtal om köp först när AmazingHair bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt i vår databas utan manuell översyn. Avtalen arkiveras hos AmazingHair. Vi ingår endast avtal med myndig person eller omyndig person om målsmans medgivande finns.

Betalningsalternativ

Paysons betalalternativ används. Faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Ej utlösta försändelser debiteras! Kostnad 199:-
Priser: AmazingHair redovisar priser inklusive moms med 6%, 12% eller 25% – beroende på artikel som köps.

Hanterings-/fakturaavgift:

Ordrar kan beläggas med en hanteringsavgift. Summan beror på vilken betalmetod som nyttjas och anges i anknytning till kassan, innan köpet slutförs.

Fraktkostnad:

Fraktkostnaderna redovisas i närheten av respektive produkt. I dagsläget säljs enbart presentkort, som levereras digitalt.

Övrig information:

Kreditupplysning
Om du betalar direkt med kontokort sker ingen kreditupplysning på webbplatsen. Om du väljer att betala mot faktura sker sedvanlig kreditkontroll innan köpet går igenom/godkänns i AmazingHair’s webbshop. Kreditkontrollen sker automatiskt, ingen konkret kreditförfrågan registreras. För att fakturaköp skall godkännas för dig som privatperson krävs att du inte har några registrerade betalningsanmärkningar samt att din deklarerade årsinkomst uppnår en viss nivå. Kreditupplysningen hanteras av Payson.

Leveranstid

Normal leveranstid för lagerförda varor är för de flesta varor 2-6 arbetsdagar, efter det att vi har mottagit din beställning. Avvikelser kan förekomma men meddelas då på hemsidan (via kollisökning hos PostNord), via din orderbekräftelse eller genom att AmazingHair kontaktar dig på telefon eller epost. Du har då givetvis rätt att avstå ditt köp alternativt ändra din beställning, kontakta oss om du önskar avstå ditt köp. Längre leveranstider, för artiklar som är restnoterade i lokalt lager, informerar vi om via kundportalen. Presentkort är ett digitalt köp och levereras inom 10 minuter – nedladdning av presentkortet blir möjligt så snart ordern behandlats och blivit godkänd av Payson.

Leveranssätt

AmazingHair levererar med PostNord. Vanligast förekommande är transportmetoden MyPack Collect, vilka levereras till närmsta Postnord-ombud i förhållande till mottagarens hemadress. Observera att presentkort levereras digitalt.

Avisering (SMS och e-post)

Samma dag som ditt paket anländer till Postens ombud skickas en SMS-avisering till det mobiltelefonnummer som du har angivit. För att lösa ut din beställning tar du med dig mobiltelefonen till ombudet, visar SMS-aviseringen samt giltig legitimation. OBS! Om du anger mobiltelefonnummer kommer du endast att bli aviserad via SMS och e-post (ingen brevavi skickas hem till dig). Idag sker de flesta aviseringar så och på det viset bidrar vi alla till en förbättrad miljö.

Brevavisering

Gäller då AmazingHair inte emottagit något giltigt mobiltelefonnummer och leveransen är större eller tyngre än vad som tillåts inom transportalternativet Varubrev. Ombud skickar en brevavi till postadress. Ta med dig avin till det anvisade ombudet för att lösa ut din beställning.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi via kundportalen, orderbekräftelsen eller genom att AmazingHair kontaktar dig via epost eller på din telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar, kontakta oss snarast om du upplever att din beställning blivit sen. AmazingHair arbetar alltid med att försöka lösa problemet på ett för kunden så bra sätt som möjligt. Det kan dock finnas särskilda tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja och leverera din order, exempelvis om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Delad order

Skulle någon av artiklarna du har beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Transportrisken

AmazingHair står för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Om en produkt är skadad vid leverans/mottagandet så skall kunden omgående kontakta AmazingHair’s kundtjänst och ej packa upp varan om embalaget är skadat. Kunden står för skador som uppstår vid en eventuell returfrakt om kunden själv valt att returnera en produkt för att man t.ex. ångrat sitt köp.

Ej utlösta order

För alla outlösta paket debiterar AmazingHair kunden 199 kronor i avgift (utöver retur-/hanteringskostnad), större leveranser kan debiteras med högre belopp. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering.

Garanti

AmazingHair följer konsumentverkets riktlinjer kring garantier. Spara faktura eller kvitto för eventuellt framtida utnyttjande av garanti- och reklamationsrätt (vid delbetalning skall följesedeln sparas).

Service- , support- och ekonomiärenden mejlas till info@amazinghair.se.

Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt vid köp på amazinghair.se. Produkten får ej vara uppackad (förpackningen får ej vara bruten eller använd (plombering måste vara intakt).  Ångerrättens dagar börjar räknas från dagen då du erhållit/löst ut varan. Om du ångrar köpet står du själv för kostnader för retur och hantering. Önskemål om att utföra en retur görs via kundportalens formulär. Ångrar du ditt köp innan leveransen lämnat vårt lager finns en begränsad möjlighet att hinna stoppa leveransen, genom att många steg i vår orderhantering sker med automatik. Du har fortfarande full ångerrätt – fraktkostnaden åter till oss krediteras dock inte. Alla returer debiteras 100 kr i hanterings-/returavgift. 

Presentkort kan ej lösas ut mot kontanter och återköps ej efter ångerrätten.

Obs! Sänd aldrig leveranser till oss på egen hand med transportsätt som lämnas hos ombud. Vi har ej möjlighet att lösa ut dessa.

Byten

Vid byte av produkt står kunden för returfraktkostnaden. Hela ordern krediteras då returen anlänt vårt lager. En ny order behöver skapas för den önskade produkten. Produkten måste vara oanvänd för att byte skall godkännas. Dvs, förpackningen måste vara obruten. Retur- och hanteringskostnad om 249 kr debiteras kunden för returen.

Reklamationer

Vid reklamationer, oavsett typ, skall AmazingHair’s kundtjänst alltid kontaktas. Returhantering/förfarande kan skifta beroende på vilken produkt kunden önskar returnera eller byta. Returer och reklamationer registreras av kunden via Kundportalen. Besök vår kundportal.

Återbetalningar

Ev. återbetalningar sker direkt tillbaka till ditt kontokort. Om du har betalat på annat sätt förs dina pengar över till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto i tredje hand via återbetalnings-avi. Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Återbetalningar administreras via Payson, efter att AmazingHair registrerat och godkänt ärendet.

Vad säger distans- och hemförsäljningslagen? För komplett information om Distans- och hemförsäljningslagen, läs mer på: www.konsumentverket.se