Avbokningspolicy


Utebliven tid, samt om-/avbokad tid som inte gjorts senast 48 timmar innan det bokade tillfället debiteras med 50 % av det bokade beloppet. Detta faktureras kund.
Vid 24h avbokning debiteras 75 % av det bokade beloppet.

Vid NoShow faktureras hela beloppet.

Vi vill informera om våra avbokningsregler och varför vi har dem.

AVBOKNINGSREGLER

Avbokning skall ske 48h innan den bokade tiden. Om du av någon anledning blir sjuk/missar eller glömmer bort din bokade tid, så kommer du att debiteras 50 % av det bokade behandlingspriset. Vid 24h avbokning debiteras 75 % av det bokade beloppet.

VARFÖR?

När Du beställer en tid hos oss så ingår vi ett avtal. Du (köparen) förbinder dig att komma till din frisör vid en i förväg överenskommen tid för en köpt behandling.
Vi förbinder oss att reservera denna tid för dig, med en arbetsplats och en frisör som står till ditt förfogande, och inte sälja den till någon annan.
Därför kommer du att debiteras för den bokade tiden, om du missar att avboka den. Men bara till 50 % - 75 % av bokningsvärdet.
Avbokning kan ske via telefon eller mail.
Vi jobbar hela tiden med ett aktivt bokningsschema både online och på salongen vilket betyder att de kunder som vill klippa sig hos oss söker tider här.
Om du som kund uteblir från din bokade behandlingstid utan att höra av dig till oss blir det i regel alltför kort varsel för att kontakta en annan kund eller att en kund själv ska hinna boka tiden.
Detta innebär inkomstbortfall för både salongen och frisören. Det är alltså inte på något sätt personligt utan det handlar om att vi står med tom stol och vi blir utan lön.
Tack för visad hänsyn.

Image